Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 18 و 20 دقیقه

احتمال حذف برخي از مسيرهاي خارجي توسط شرکت هواپيمايي ايران اير

احتمال حذف برخي از مسيرهاي خارجي توسط شرکت هواپيمايي ايران اير

معاون سابق هوانوردي سازمان هواپيمايي از عدم رقابت پذيري شرکت هواپيمايي ايران اير در مسيرهاي خارجي پس از اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها خبر داد

یکشنبه 5 دی 1389 ساعت 22:2

معاون سابق هوانوردي سازمان هواپيمايي از عدم رقابت پذيري شرکت هواپيمايي ايران اير در مسيرهاي خارجي پس از اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها خبر داد و گفت: در صورتي که ايران اير سيستم اداري و بازرگاني خود را تغيير ندهد، پيش بيني مي شود نسبت به حذف برخي از مسيرهاي خارجي اقدام کند.

عليرضا منظري، معاون سابق هوانوردي سازمان هواپيمايي در گفتگو با خبرنگار موج با بيان اين که بنزين شرکت هاي هواپيماهاي خارجي براساس فوب خليج فارس 750 تومان تعيين مي شود، گفت: با وجود اين که بنزين شرکت هاي هواپيمايي ايراني پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها از 100 به 400 تومان ارتقاء يافته است، اما هم اکنون قابليت رقابت را با شرکت هاي هواپيمايي خارجي را ندارد.

وي از احتمال افزايش 30 درصدي نرخ بليت هواپيما در سال 90 خبر داد و يادآور شد: پيش بيني مي شود که شرکت هاي هواپيمايي دولتي به صورت تکليفي نسبت به آزاد سازي نرح بليت هواپيما اقدام کنند.

منظري با اشاره به کاهش حجم مسافران صنعت هوايي در مناطق محروم تصريح کرد: به منظور تعادل در عرضه و تقاضا دولت مي تواند با پرداخت يارانه ها به صورت نقدي اقدام کند.

معاون سابق هوانوردي سازمان هواپيمايي با اشاره به اجراي سياست هاي برنامه پنجم توسعه تصريح کرد: براساس سياست هاي برنامه پنجم توسعه برخي از انحصارات حذف و بازار تبديل به يک بازار رقايتي خواهد شد.

 

تعداد بازدید : 766

ثبت نظر

ارسال