Fa En سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ساعت 16 و 21 دقیقه

عضو جدید هیئت مدیره ایرالکو:

اتمام کارخانه تولید آند را با جدیت دنبال خواهیم کرد/ کاهش 50 درصدی وابستگی ارزی در صورت اجرای طرح آندسازی

اتمام کارخانه تولید آند را با جدیت دنبال خواهیم کرد/ کاهش 50 درصدی وابستگی ارزی در صورت اجرای طرح آندسازی

باشگاه آلومینیوم: سید علی بهشتی، عضو موظف هیئت مدیره و معاون بازرگانی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) در گفت و گو با معدن نیوز گفت: معاونت بازرگانی ایرالکو دو ماموریت را دنبال می‌کند. اولین ماموریت، خرید مواد اولیه، تجهیزات و قطعات است که طی مدتی که در این حوزه فعال بودیم توانستیم کارنامه قابل قبولی را به ثبت برسانیم و ذخایر استراتژیک پودر آلومینا را تکمیل کنیم و به لحاظ پودر آلومینا به حدی برسیم که خوشبختانه دیگر نوسانات بازار و حمل، تاثیری بر خط تولید آلومینیوم ایران نداشته باشد.

سه شنبه 13 اسفند 1398 ساعت 0:14

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از معدن نیوز، سید علی بهشتی، عضو موظف هیئت مدیره و معاون بازرگانی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) گفت: معاونت بازرگانی ایرالکو دو ماموریت را دنبال می‌کند. اولین ماموریت، خرید مواد اولیه، تجهیزات و قطعات است که طی مدتی که در این حوزه فعال بودیم توانستیم کارنامه قابل قبولی را به ثبت برسانیم و ذخایر استراتژیک پودر آلومینا را تکمیل کنیم و به لحاظ پودر آلومینا به حدی برسیم که خوشبختانه دیگر نوسانات بازار و حمل، تاثیری بر خط تولید آلومینیوم ایران نداشته باشد. 

وی افزود: همچنین در حوزه آند توانستیم در سال گذشته برای کل ظرفیت قرارداد منعقد کنیم و 50 درصد این قرارداد به ایران حمل شده و 50 درصد باقیمانده نیز در آستانه حمل است و چنانچه بیماری کرونا که در چین شیوع پیدا کرده و به ایران نیز رسیده است برطرف گردد خواهیم توانست قرارداد مذکور را نهایی کنیم.

بهشتی ادامه داد: در حوزه سایر مواد اولیه نیز توانسته ایم قراردادهای خود را منعقد نماییم و ظرفیت ها، تکمیل شدن می باشد و خوشبختانه تمامی قراردادها تاکنون انجام شده و مشکلی به این لحاظ نداشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فروش نیز که اولویت دوم این معاونت می باشد توانسته ایم هر آنچه را که تولید کرده ایم هم در بازار داخلی و هم بازارهای صادراتی به فروش برسانیم و اهدافی که در حوزه فروش داشتیم را محقق نماییم و درنتیجه مشکل نقدینگی را تاحدودی مرتفع کردیم. از سوی دیگر توانستیم با گرفتن اعتبار مالی از منابع داخل ایران و از طرف حوزه های معدنی، تامین مواد اولیه را به قوت و به سرعت انجام دهیم.

وی در خصوص انتصابش به عنوان عضو موظف هیئت مدیره نیز گفت: رسالت بنده به عنوان یک عضو جدید هیئت مدیره شرکت، هماهنگی با اعضای دیگر هیئت مدیره و تدوین برنامه  استراتژیک شرکت است که از جمله می توان به بحث اتمام کارخانه تولید آند اشاره کرد. تاکنون این مبحث به جهت مشکلاتی که وجود داشت با سرعت کمی دنبال شد و امروز مشکل تامین آند را برای شرکت حادتر کرده است. لذا رسالت کنونی هیئت مدیره این است که ایرالکو را در بحث تولید آند به سمتی ببرد که خود بتواند آند مورد نیاز را تامین نماید و از واردات این محصول بی نیاز گردد.

بهشتی تصریح کرد: ایرالکو سالانه چیزی حدود 40 میلیون دلار واردات آند دارد و اگر بتوانیم پروژه ای که مدت هاست در حال اجراست عملیاتی کنیم خواهیم توانست 50 درصد وابستگی ارزی را کاهش دهیم. البته در اهداف کلان ایمیدرو تولید کک کلسینه شده برای پالایشگاه ها تعریف شده که چنانچه به نتیجه برسد و تولید کک کلسینه شده محقق گردد قطعا صد درصد آند خود را در داخل کشور تولید، تامین و کشور را از این لحاظ خودکفا خواهیم کرد و این نوید بسیار خوبی برای صنعت آلومینیوم کشور می باشد.

این عضو هیئت مدیره آلومینیوم ایران در خاتمه گفت: آلومینیوم ایران تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا آسیبی به سهامداران وارد نشود و تلاش خواهیم کرد همچون گذشته و چه بسا بهتر از گذشته وظیفه خود را انجام دهیم وشرکت را به سودآوری بیشترنسبت به گذشته برسانیم. کرونا تاثیر خود را بر بازارها گذاشته است و شاهد افت قیمت و فروش آلومینیوم وهمچنین نوسانات قیمت مواد اولیه در خارج شده است. علاوه بر این تولید مواد اولیه را کاهش داده و منجر به افزایش بهای آنها شده است که همین امر می تواند برای صنعت آلومینیوم ایران که بیش از 80 درصد مواد آن وارداتی است تاثیر منفی بگذارد اما خوشبختانه با تدابیری که در ایرالکو اندیشیده شده و کارهایی که در حوزه بازرگانی انجام شده به سلامت از این مسائل عبور خواهیم کرد و در حاشیه امن قرار داریم و با توجه به این موارد و تمهیدات اندیشیده شده، کمتر متاثر خواهیم شد.

 

تعداد بازدید : 975

ثبت نظر

ارسال