Fa En چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 15 دقیقه

ابلاغ اولين مرحله توزيع كالاهاي ذخيره به 30 استان

ابلاغ اولين مرحله توزيع كالاهاي ذخيره به 30 استان

مديركل دفتر تامين وتوزيع كالا وزارت بازرگاني گفت: اولين مرحله براي توزيع كالاهاي ذخيره شده به 30 استان ابلاغ شده است و در صورت نياز تزريق كالاهاي اساسي آغاز مي‌شود‌. به گزارش خبرگزاري فارس، يدالله صادقي گفت‌: وزارت بازرگاني براي تامين كالاها كه ممكن است در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه‌ها نياز به عرضه آنها بيش از گذشته براي تنظيم بازار و جلوگيري از افزايش بي‌رويه قيمت‌ها وجود داشته باشد، طرح ذخيره‌سازي كالاهاي حساس و ضروري را تدارك ديده كه هم‌اكنون در مرحله اجرايي است.

پنجشنبه 6 آبان 1389 ساعت 2:11
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

وي در ادامه افزود :‌ اولين مرحله براي توزيع كالاهاي ذخيره شده به 30 استان ابلاغ شده است و در صورت نياز تزريق كالاهاي اساسي آغاز مي‌شود‌.

صادقي در پاسخ به اين سوال كه چه ميزان كالا براي مرحله اول توزيع در نظر گرفته شده است‌، ضمن اعلام اينكه محدوديتي از جهت مقدار كالا وجود ندارد‌، اعلام كرد : ميزان تزريق كالا در استان‌ها برحسب نيازها، درهر استاني متفاوت خواهد بود.

اين مقام مسوول در ادامه در رابطه با اينكه آيا تا‌كنون در استاني نياز به توزيع كالاهاي اساسي ذخيره شده‌، احساس شده است‌، گفت‌: تاكنون از سوي هيچ يك از استان‌ها اعلام نياز نشده است‌.

مدير كل دفتر تامين و توزيع كالا با بيان اين مطلب كه آزاد‌سازي كالاها در زمان كاهش سطح عرضه‌، افزايش تقاضا و يا افزايش غير‌منطقي قيمت‌ها صورت مي‌گيرد‌، اظهار داشت‌: وزارت بازرگاني براي تامين نياز مردم، توزيع كالاي كيفي با قيمت مناسب را جزو وظايف خود مي‌داند.

صادقي با تاكيد بر اينكه قرار نيست بي‌دليل و در شرايطي كه كالا به اندازه كافي در بازار است، ‌توزيع اضافي صورت گيرد، ادامه داد‌:‌ كميته ذخيره‌سازي و توزيع موظف است اگر موجودي در بازار كاهش يابد بلافاصله اقلام مورد نياز را در سطح وسيع عرضه كند.

به گزارش شابا، مطابق هماهنگي‌هاي به عمل آمده از سوي وزارت بازرگاني با بخش خصوصي، طرح ذخيره سازي 13 قلم كالاي اساسي در كشور براي اجراي بهتر طـرح هدفمند كـردن يارانه‌ها انجام شده است.

تعداد بازدید : 777

ثبت نظر

ارسال