Fa En چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت 0 و 30 دقیقه

فروشنده ضایعات آلومینیوم:

با افزایش قیمت محصولات آلومینیومی، میزان عرضه ضایعات کاهش می‌یابد

با افزایش قیمت محصولات آلومینیومی، میزان عرضه ضایعات کاهش می‌یابد

باشگاه آلومینیوم: یک فروشنده ضایعات آلومینیوم گفت: زمانی که با افزایش قیمت در بازار آلومینیوم مواجه می‌شویم، برای تهیه ضایعات این فلز با کاهش عرضه روبه‌رو هستیم.

دوشنبه 26 خرداد 1399 ساعت 16:45

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین سعید شمسعلی، اظهار داشت: چند سال می‌شود که به طور مستقیم در زمینه فروش ضایعات آلومینیومی در بازار فعالیت داریم؛ به صورتی که ضایعات آلومینیوم را به صورت عمده، از خرده فروشانی که آن را جمع آوری کرده‌اند، خریداری می‌کنیم و به تولیدکنندگان شمش و محصولات آلومینیومی عرضه می‌کنیم.

وی افزود: زمانی که قیمت محصولات، روندی افزایشی را طی می‌کند، ضایعات کمتری در بازار عرضه می‌شود و در این شرایط، ما برای تامین ضایعات با چالش مواجه می‌شویم. همچنین با شیوع ویروس کرونا، مدتی قیمت‌ها کاهش یافته بود اما با از سر‌گیری فعالیت‌ها در بازار آلومینیوم، شدت افزایش قیمت‌ها سریع‌تر شد.

این فروشنده ضایعات آلومینیوم در ادامه گفت: در سال جاری، قیمت‌ها به طور تقریبی با سال 1397 برابری می‌کند و قیمت ارز نیز در این دو سال روند افزایشی داشته است. با توجه به نوسانات قیمت ارز، وضعیت عرضه و تقاضا در بازار، در حالت تعادل قرار نگرفته است و اگر ارز یک روند ثابتی را به لحاظ قیمتی طی کند، مشکلات بازار آلومینیوم کاهش چشم‌گیری خواهد داشت. در آن صورت، هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان آلومینیوم با اطمینان، به فعالیت خود می‌پردازند.

شمسعلی بیان کرد: برخی از کارشناسان حوزه آلومینیومی معتقد هستند که در حال حاضر، بازار به افزودنی‌ها و آمیژان‌ها نیاز دارد و این مواد در بازار ایران بسیار کمیاب شده‌اند و برای تولید بیلت و شمش آلیاژی نیاز به خرید ضایعات و مصرف قراضه‌های آلومینیومی زیاد است و در این شرایطی عرضه درست قراضه‌ها می‌تواند به تولیدکنندگان کمک زیادی کند. ضمن اینکه عرضه ضایعات با قیمت‌گذاری مناسب از دلال‌گری و انحصارطلبی برخی از بازاریان پیشگیری می‌کند.

تعداد بازدید : 1417

ثبت نظر

ارسال