Fa En پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت 19 و 39 دقیقه

اخبار کوتاه از بازار آلومینیوم

اخبار کوتاه از بازار آلومینیوم

باشگاه آلومینیوم: خبرهایی کوتاه از بازار جهانی آلومینیوم را که رویترز و بلومبرگ منتشر کرده اند را با یکدیگر می‌خوانیم:

یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 ساعت 9:20
  • تأثیر منفی شیوع کرونا بر فروش خازن‌های آلومینیومی طی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری:

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از رویترز، شیوع بیماری کووید ۱۹ تأثیر منفی بر بازار خازن‌های آلومینیومی داشته است.

خازن‌های آلومینیومی همانند سایر صنایع وابسته به ‌آلومینیوم دستخوش اثرات منفی ناشی از بیماری کرونا شده‌اند. فروش این محصولات در بازار جهانی طی دو ماه گذشته 35 درصد کاهش داشته که منجر به تعطیلی بسیاری از واحدهای کوچک شده است.

  • کاهش قیمت آلومینیوم در LME همراه با افزایش قیمت درSHFE :

طی هفته‌های اخیر، چین برنده‌ی بازار آلومینیوم بوده چراکه همگام با کاهش قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن (LME) قیمت این فلز نقره‌ای در بورس فلزات شانگهای افزایش داشته است.

قیمت فلز آلومینیوم در بورس فلزات شانگهای طی هفته‌های گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته ولی بسیاری از تجار معتقدند کاهش سطح صادرات آلومینیوم چین، موجب توقف نرخ صعودی قیمت خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا قیمت آلومینیوم در بورس فلزات شانگهای را در ماه آوریل به کمترین مقدار طی چهار سال اخیر کاهش داد.

قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن طی چند ماه اخیر ۱۸ درصد کاهش داشته است. پیش‌بینی می‌شود بازار آلومینیوم در سال ۲۰۲۰ با 1.5 میلیون تن مازاد موجودی آلومینیوم روبرو باشد.

  • کاهش ۴۷ درصدی واردات محصولات آلومینیوم به ایالات‌متحده:

در ماه فوریه‌ی سال جاری واردات محصولات آلومینیومی و ضایعات به ایالات‌متحده با ۴۷ درصد کاهش به ۲۳۸ هزار تن رسید.

واردات ایالات‌متحده در بازه‌ی زمانی ژانویه-فوریه ۵۶۳ هزار تن بوده که ۹۳۵ هزار تن کمتر از همین دوره در سال ۲۰۱۹ بوده است. طی این بازه، واردات آلومینیوم خام و محصولات آلیاژی آلومینیومی به ۴۹۴ هزار تن رسید.

در ماه فوریه‌ی سال جاری ایالات‌متحده ۱۵۰ هزار تن آلومینیوم از کانادا وارد کرد. این رقم شامل ۱۴۵ هزار تن آلومینیوم خام و آلیاژی و 5.3 تن ضایعات آلومینیومی بوده است.

جالب است بدانیم که عربستان‌سعودی منبع اصلی واردات محصولات نیمه‌نهایی آلومینیومی به ایالات‌متحده بوده است به‌طوری‌که 7450 تن پلیت، ورق و میله‌ی آلومینیومی به ایالات‌متحده صادر کرده است.

طبق آمارUSGS ، واردات آلومینیوم ایالات‌متحده از چین در ماه فوریه به ۵۰۷۰ تن و در بازه‌ی زمانی ژانویه- فوریه به ۱۳ هزار تن کاهش یافت این درحالی است که ارقام فوق طی دوره‌های مذکور در سال ۲۰۱۹ به‌ترتیب 15600 تن و 31000 تن بوده است.

در ماه فوریه‌ی سال جاری، واردات ضایعات آلومینیوم به ایالات‌متحده از ۴۴ هزار و ۵۰۰ تن در سال گذشته به ۸۵۲۰ کاهش یافت که مهمترین عامل مؤثر بر این مسأله، کاهش ۸۶ درصدی واردات از مکزیک بوده است. بنابر این گزارش، واردات از مکزیک از 11700 تن در ماه فوریه‌ی ۲۰۱۹ به ۱۶۴۰ تن در فوریه‌ی 2020 کاهش یافت.

شایان ذکر است که صادرات محصولات آلومینیومی ایالات‌متحده در ماه فوریه از ۲۴۰ هزار تن در سال ۲۰۱۹ به ۲۳۶ هزار تن در 2020 کاهش یافت. مقصد اصلی محصولات آمریکایی در ماه فوریه مکزیک، کانادا و هند بوده است (مکزیک 50200 تن، کانادا 46500 تن و هند 33 هزار تن).

در ماه فوریه، صادرات آلومینیوم از ایالات‌متحده به چین 13800 تن بوده است، این درحالی است که در سال گذشته صادرات آلومینیوم ایالات‌متحده به چین 39600 تن بوده است.

  • سود خالص شرکت چالکو در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری ۹۳ درصد سقوط کرد:

بنابر این ‌گزارش به‌نقل از بلومبرگ، شرکت چالکو (آلومینیوم چین) در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری شاهد ۹۳ درصد کاهش سود خالص بوده که حاصل شیوع بیماری کرونا است.

به‌گفته‌ی این شرکت چینی، سود خالص شرکت به 30.7 میلیون یوان (معادل 4.3 میلیون دلار) کاهش یافت، این درحالی است که درآمد شرکت نیز با ۸ درصد کاهش به 39.67 میلیارد دلار رسیده است.

از ابتدای سال جاری با توجه به کاهش قیمت آلومینیوم، بیشتر شرکت‌های تولیدکننده‌ی آلومینیوم با ضرر و زیان مواجه بوده‌اند.

تعداد بازدید : 820

ثبت نظر

ارسال