Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 15 و 10 دقیقه

کسب دانش فنی تولید پروفیل‌ آلومینیوم با مقاومت بالا

کسب دانش فنی تولید پروفیل‌ آلومینیوم با مقاومت بالا

باشگاه آلومینیوم: محققان یکی از شرکت های صنعتی ورق و پروفیل آلومینیوم مورد نیاز صنایع مختلف چون خودرو و لوازم خانگی که تاکنون به کشور وارد می‌شد با پوشش‌های نانو موفق به تولید ابن نوع ورق‌ها با خاصیت مقاومت ویژه در برابر سایش و خوردگی شدند.

یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 ساعت 8:33

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایسنا، احسان بخشی، مدیر فنی و بازرگانی مجتمع آلومینیوم البرز، با بیان اینکه دو سال قبل به دلیل تحریم‌ها، واردات نوعی ورق آلومینیوم خاص با مقاومت ویژه در برابر سایش و خوردگی به کشور متوقف شد، گفت: فناوری تولید پروفیل‌ها در اختیار تنها سه کشور از جمله هلند بود که به دلیل تحریم‌ها این نوع ورق و پروفیل به کشور وارد نشد از این رو به سفارش یکی از مشتریان، ما کار روی توسعه فناوری تولید این نوع ورق و پروفیل‌ها آغاز کردیم و پس از یک سال تحقیق و توسعه، موفق به کسب فناوری تولید پروفیل آلومینیوم شدیم.

وی با بیان اینکه این ورق‌ها با پوشش آنودایز نانو ساختار دارای مقاومت ویژه در برابر سایش و خوردگی است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵ هزار تن در سال از این نوع آلومینیوم تولید و به بازار عرضه می‌کنیم و به دنبال افزایش ظرفیت تولید هستیم که اگر سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌های مالی صورت گیرد، برنامه داریم ظرفیت تولید سه تا پنج برابر افزایش یابد.

بخشی، مشتریان این محصول را حوزه‌های تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، هوافضا، الکترونیک، لوازم خانگی، خودرو و حمل و نقل، دکوراسیون، ساختمانی دانست و یادآور شد: در این تحقیقات با روش غوطه‌وری پروفیل و ورق در محلول الکترولیت منحصر به فرد و افزودن مواد خاص و اعمال انواع پارامتر الکتروشیمیایی ویژه، یک لایه سرامیکی خاص روی سطح پروفیل و ورق ایجاد کردیم. این لایه سرامیکی از جنس اکسید آلومینیوم بوده که به صورت نانولوله‌های Al2O3روی سطح آلومینیوم تشکیل می‌شوند.

به نقل از روابط عمومی ستاد نانو، این محقق ادامه داد: در واقع ما ضمن لایه برداری از روی سطح آلومینیوم یک لایه سرامیکی به روش اتصال کامپوزیتی روی آن ایجاد می‌کنیم که مقاومت ویژه‌ بالایی در برابر خوردگی، سایش و دیگر خواص متمایزی دارد.

 

تعداد بازدید : 819

ثبت نظر

ارسال