Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 21 و 31 دقیقه

افتتاح ۵۷۵ میلیارد تومان پروژه در لامرد

برق مجتمع آلومینیوم جنوب تامین شد

برق مجتمع آلومینیوم جنوب تامین شد

باشگاه آلومینیوم: همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۵۷۵ میلیارد تومان پروژه در حوزه صنعت برق در منطقه ویژه اقتصادی لامرد افتتاح شد.

سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت 8:0

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایسنا، دوشنبه ۱۴ بهمن و در سومین روز از دهه فجر، ۲ پست ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت به همراه خطوط انتقال به ارزش ۵۷۵ میلیارد تومان، در منطقه ویژه اقتصادی لامرد افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس در این مراسم گفت: میزان و نحوه دسترسی به انرژی برق، از شاخص های توسعه یافتگی هر کشور به شمار می‌رود.

کریمی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تامین برق پروژه سرمایه گذاری در استان فارس نداریم، گفت: برای تامین برق منطقه ویژه اقتصادی و مجتمع آلومینیوم جنوب در لامرد چندین گزینه وجود داشت، یکی از این گزینه‌ها احداث نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی بود که به دلیل تحریم‌های ظالمانه متوقف شد.

مدیرعامل توزیع برق منطقه ای فارس افزود: با توجه به زیرساخت‌های فراهم شده و تلاش های شبانه روزی و تیمی در مدت سه ماه پروژه تامین برق مجتمع آلومینیوم جنوب تامین شد.

مدیرعامل شرکت غدیر انرژی لامرد نیز گفت: مجتمع آلومینیوم جنوب به ۵۲۰ کیلو ولت برق نیاز دارد که با احداث پست‌های ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلو ولت با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد تومان، این نیاز مرتفع شد.

علی مسعودی افزود: احداث خط انتقال ۴۰۰ کیلو ولت دومداره عسلویه به لامرد به طول ۱۱ کیلومتر خط ۴۰۰ دومداره هم با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان و خط ۲۳۰ کیلو ولت دودره بین مجتمع آلومینیوم و پست به طول ۷۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان توسط این شرکت انجام شده است.

فرماندار شهرستان لامرد هم در آیین افتتاح این طرح ها گفت: شرکت غدیر انرژی نیاز اساسی مجتمع بزرگ آلومینیوم جنوب را تامین می‌کند و متخصصان و عوامل این شرکت مسئولیت مهم و بزرگی بر عهده دارند. 

حسین شبانی نژاد خاطرنشان کرد: تلاش نیروهای متخصص و مسئولان و همکاری و همراهی شورای تامین شهرستان منجر به حل مشکلات موجود بر سرراه اجرا و راه‌اندازی این پروژه بوده است.

 

تعداد بازدید : 723

ثبت نظر

ارسال