Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 16 و 18 دقیقه

بررسی عملکرد شرکت آلومتک در دی ماه؛

افزایش 105 درصدی میزان تولیدات شرکت آلومتک طی یک ماه

افزایش 105 درصدی میزان تولیدات شرکت آلومتک طی یک ماه

باشگاه آلومینیوم: میزان تولیدات شرکت آلومتک در دی ماه افزایش چشمگیر و قابل توجهی داشت، به گونه‌ای که رشد 105 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم و این روند صعودی و افزایشی به نحوی بود که میزان تولیدات این شرکت از 306 تن در آذر ماه به 628 تن در دی ماه رسید.

یکشنبه 13 بهمن 1398 ساعت 23:6

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، همان‌گونه که در نمودار 1 آمده است، شرکت آلومتک در زمینه تولید انواع کابل، پروفیل و باسبار، شیلد وایر و OPGW فعال است. در دی ماه میزان تولیدات و فروش این محصولات افزایش یافت، در حالی که نرخ فروش کاهش بسیاری در این ماه داشت، در نهایت درآمد شرکت آلومتک از 111 میلیارد و 710 میلیون ریال به 159 میلیارد و 560 میلیون ریال رسید که این افزایش 43 درصدی در یک ماه بسیار قابل ملاحظه است؛ البته این شرکت از زمانی که تغییرات مدیریتی داشته، روند افزایشی مناسبی را طی کرده و بر مبنای هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های بلندمدتی که برای این شرکت ترسیم شده است، می‌توان توسعه و افزایش بیشتری را در سال‌های آتی برای این شرکت، در نظر گرفت.

افزایش 96 درصدی تولید انواع کابل

شرکت آلومتک در دی ماه، میزان فعالیت خود را در زمینه تولید انواع کابل افزایش داد، به گونه‌ای که این شرکت در آذر ماه 290 تن انواع کابل تولید می‌کرد و در دی ماه این میزان تولیدات به 569 تن رسید که به این ترتیب رشد 96 درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

همچنین شرکت آلومتک تولید کابل کارمزدی را نیز از این ماه آغاز کرد به نحوی که توانست 27 تن انواع کابل کارمزدی تولید کند.

البته میزان فروش انواع کابل رشد 52.9 درصدی داشته، به نحوی که از 391 تن به 598 تن رسید که یکی از عمده دلایل تاثیرگذار در این زمینه می‌تواند افزایش نرخ قیمت‌گذاری و تقاضا برای خرید کابل آلومینیومی در ماه‌های گذشته باشد.

گفتنی است، نرخ فروش انواع کابل تولیدی این شرکت در آذر ماه 23 هزار و 276 تومان به ازای هر کیلوگرم بود که در دی ماه با 24.6 درصد رشد به 29 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

روند صعودی تولید پروفیل و باسبار

در دی ماه، شرکت آلومتک میزان فعالیت خود را در زمینه تولید پروفیل و باسبار، به نحو چشمگیری افزایش داد، به گونه‌ای که برخلاف آذر ماه که این شرکت، هیچ‌گونه فعالیت تولیدی در زمینه پروفیل و باسبار نداشت اما در دی ماه توانست 17 تن پروفیل و باسبار تولید کند.

علی‌رغم افزایش میزان تولید پروفیل و باسبار تقاضا برای خرید این نوع محصول آلومینیومی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشت، به گونه‌ای که شرکت آلومتک تنها یک تن از این محصول تولید شده را به فروش رساند، در حالی که در آذر ماه، میزان فروش این محصول 28 تن بود و به این ترتیب کاهش 96.4 درصدی را در این زمینه شاهد هستیم.

نرخ فروش تعیین شده برای پروفیل و باسبار تولید و عرضه شده توسط شرکت آلومتک، دارای سیر نزولی بوده، به نحوی که در آذر ماه پروفیل و باسبار تولید شده با قیمت 33 هزار و 629 تومان به ازای هر کیلوگرم خرید و فروش شد و در دی ماه به 17 هزار و 900 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید؛ به این ترتیب شاهد افت 46.8 درصدی نرخ فروش در یک ماه هستیم.


کاهش نرخ فروش شیلد وایر

همانطور که در نمودار 2 آمده است، با توجه به تحریم‌های وضع شده، نوسانات نرخ ارز و کاهش نقدینگی شرکت‌های تولیدکننده، میزان تولیدات شرکت آلومتک در زمینه شیلد وایر، ‌علی‌رغم داشتن تکنولوژی و دانش فنی لازم، به شدت کاهش است؛ به گونه‌ای که این شرکت در دی ماه تنها یک تن شیلد وایر در این شرکت تولید شد.

شرکت آلومتک در دی ماه توانست یک تن شیلد وایر تولید شده در این کارخانه را به فروش رساند که نسبت به آذر ماه هیچ‌گونه افزایش یا کاهشی را شاهد نیستیم.

 با این حال نرخ فروش تعیین شده برای شیلد وایر در دی ماه، 70 درصد کاهش یافت و از 41 هزار و 100 تومان به ازای هر کیلوگرم به 12 هزار و 200 تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.

افزایش میزان تولید کابل OPGW

تولید کابل OPGW شرکت آلومتک در دی ماه، 156.3 درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافت، به گونه‌ای که از 16 تن به 41 تن رسید؛ البته فروش این محصول آلومینیومی در دی ماه کاهش چشمگیری داشت، به نحوی که از 26 تن به چهار تن کاهش یافت که به این ترتیب افت 86.7 درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

نرخ فروش کابل OPGW در دی ماه، 9.3 درصد نسبت به ماه قبل از آن پایین رفت و این شرکت، محصول تولیدی خود را به نرخ 37 هزار و 925 تومان به ازای هر کیلوگرم به فروش رساند.
آلومتک در دی ماه 1398، بالغ بر 569 تن انواع کابل و 17 تن انواع پروفیل و باسپار، یک تن شیلد وایر و 41 تن OPGW تولید کرد. همچنین این شرکت، در دی ماه 1398، 598 تن انواع کابل، یک تن انواع پروفیل و باسبار، یک تن شیلد وایر و چهار تن OPGW به فروش رساند.

تعداد بازدید : 929

ثبت نظر

ارسال