Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 15 و 7 دقیقه

رئیس هیئت مدیره شرکت طراحی و مهندسی آذر آهنگام البرز:

توانایی بومی‌سازی دستگاه‌هایی که در اروپا تولید می‌شود را نداریم

توانایی بومی‌سازی دستگاه‌هایی که در اروپا تولید می‌شود را نداریم

باشگاه آلومینیوم: رئیس هیئت مدیره شرکت طراحی و مهندسی آذر آهنگام البرز گفت: کیفیت ماشین‌آلات تولیدی در کشور با محصولات اروپایی قابل مقایسه نیست و نمی‌توان دستگاه‌هایی با همان سطح استاندارد طراحی و تهیه کرد زیرا هزینه تولید در کشور بسیار زیاد است و کیفیت محصولات ما به درخواست مشتری کاهش یافته است و در کشور قادر نیستیم به بومی‌سازی دستگاه‌هایی که در اروپا تولید می‌شود، بپردازیم.

یکشنبه 13 بهمن 1398 ساعت 22:6

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین، حسین قابشی گفت: ما از سال 1391 فعالیت خود را در زمینه ساخت و تولید ماشین‌آلات صنعتی که شامل کوره و دستگاه‌های ریخته‌گری می‌شود، آغاز کردیم.

وی بیان کرد: به لحاظ طراحی تفاوت چندانی میان ماشین‌آلات صنعتی تولید شده در شرکت ما با نمونه‌های مشابه خارجی وجود ندارد، به گونه‌ای که اگر ماشین‌آلات تولید داخل را در کنار نمونه‌های مشابه خارجی قرار بدهیم، به سختی می‌توان بین آن‌ها تفاوتی قائل شد، اما به لحاظ مواد به کار برده شده و استانداردهای لحاظ شده، تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت طراحی و مهندسی آذر آهنگام البرز توضیح داد: شرکت ما در صورتی که بخواهد مواد اولیه را از کشورهای اروپایی تهیه و در کشور مونتاژ و ماشین‌آلاتی را تولید کند، قیمت تمام شده محصول نهایی تولید شده در کشور از قیمت نهایی محصول تولید شده در کشورهای اروپایی بیشتر خواهد شد، به همین خاطر، چنین اقدامی مقرون به صرفه نیست و بومی‌سازی امکان‌پذیر نیست.

قابشی مطرح کرد: ماشین‌آلات مورد نیاز در صنعت ریخته‌گری در صورتی که با استفاده از مواد اولیه ایرانی و چینی تهیه شود، ارزان‌تر از محصولات اروپایی تولید می‌شود البته به همان نسبت کیفیت نیز کاهش پیدا می‌کند البته کشورهای اروپایی تجهیزاتی را روی دستگاه‌هایی که تولید می‌کنند، قرار می‌دهند که ما نمی‌توانیم آن دستگاه‌ها را وارد یا داخلی‌سازی کنیم البته ماشین‌آلاتی که در کارخانه تولید می‌شوند کیفیت مطلوبی دارند و به سطح استاندارد محصول نهایی را کاهش نمی‌دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر، با توجه به اینکه استفاده از تجهیزات جانبی، ضرورت چندانی ندارند و مصرف‌کنندگان به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب کشور، تمایلی به خرید ماشین‌آلاتی با هزینه بالا ندارند به همین خاطر، زمانی که سفارش می‌گیریم، مشتریان درخواستی مبنی بر ساخت ماشین‌آلاتی با تجهیزات اضافه ندارند.

رئیس هیئت مدیره شرکت طراحی و مهندسی آذر آهنگام البرز اذعان کرد: در سال‌های اخیر، میزان واردات دستگاه‌های ساخت اروپا به کشور به شدت کاهش یافته است، به همین خاطر، میزان تقاضا برای خرید ماشین‌آلات تولید داخل افزایش یافته و مشتریان نمونه‌های مشابه خارجی را بررسی می‌کنند و تقاضاهایی در همان استاندارند و قابلیت می‌دهند.

قابشی اظهار کرد: مقایسه کردن تولیدات شرکت ما با ماشین‌آلات تولید اروپا در ارتقای کیفیت دستگاه‌ها تاثیر زیادی گذاشته، در سال‌های اخیر تقاضاهایی شده که موجب بالابردن سطح استاندارد و کیفیت محصولات تولیدی ما شده است و درخواست‌های جدید عاملی شده که شرکت نیز در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های نوین فعالیت بیشتری داشته باشد.

وی توضیح داد: یکی از عوامل تاثیرگذار بر کارایی شرکت‌های فعال در زمینه ریخته‌گری، اپراتور است که در ماشین‌آلات تولید شده در کشورهای اروپایی، اقداماتی صورت گرفته تا تاثیر اپراتور بر تولیدات کاهش یابد و خودکار شدن ماشین‌ها موجب شده محصولات یکنواختی تولید شود که این عامل به توسعه و بهبود تولیدات کمک زیادی می‌کند.

رئیس هیئت مدیره شرکت طراحی و مهندسی آذر آهنگام البرز در پایان گفت: رکود موجود در جامعه موجب شده که هزینه تولید ماشین‌آلات به صورت چشمگیری افزایش یابد، در حالی که قدرت خرید مصرف‌کنندگان دستگاه‌های ریخته‌گری کاهش یافته است، به همین خاطر، مجبور شدیم کیفیت محصول نهایی را کاهش دهیم تا در سطح توان تولیدکنندگان قطعات ریخته‌گری باشد.

تعداد بازدید : 900

ثبت نظر

ارسال