Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 0 و 45 دقیقه

عقب‌نشینی ترامپ از اعمال تعرفه‌های گمرکی بر فلزات برزیل

عقب‌نشینی ترامپ از اعمال تعرفه‌های گمرکی بر فلزات برزیل

باشگاه آلومینیوم: «ژاییر بولسونارو» رییس جمهوری برزیل بامداد شنبه اعلام کرد که آمریکا از اعمال تعرفه‌های گمرکی برای واردات فولاد و آلومینیوم از برازیلیا صرف‌نظر کرده‌ است.

شنبه 30 آذر 1398 ساعت 20:32

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایرنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، بولسونارو اعلام کرد که در گفت وگوی ۱۵ دقیقه‌ای تلفنی که از سوی دونالد ترامپ صورت گرفته، توانسته او را با دلایلش قانع کند و رییس جمهوری آمریکا نیز از تصمیم قبلی خود صرف‌نظر کرده است.

وی سپس با تمجید از رییس جمهوری آمریکا عنوان کرد که دو طرف، رابطه بسیار خوبی با یکدیگر دارند و این دوستی رو به افزایش است.

پیش از این دونالد ترامپ در توییتی گفته بود که با رییس جمهوری برزیل گفت وگوهای مهمی انجام داده است.

ترامپ روز دوشنبه ۹ آذر در توییتی با اشاره به اعمال محدودیت‌های تجاری علیه برزیل و آرژانتین نوشته بود: برزیل و آرژانتین ناظر بر کاهش ارزش بسیار زیاد پول خود بوده‌اند که برای کشاورزان ما خوب نیست. از این رو، از همین حالا، تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم وارداتی از آن کشورها به آمریکا، از سرگرفته خواهد شد.

وی در ادامه این توییت آورده بود: فدرال رزرو نیز باید اقدام کند تا آن کشورهایی که تعدادشان زیاد است، دیگر از دلار قوی ما با کاهش بیشتر ارزش پولشان منتفع نشوند. این مساله، کار را برای تولیدکنندگان و کشاورزان ما برای صادرات منصفانه کالاهایشان، بسیار سخت می‌کند.

این تهدید ترامپ، ژاییر بولسونارو رییس‌جمهوری برزیل را متعجب کرده بود چون وی به عنوان یک هم‌پیمان ایدئولوژیک رییس‌جمهوری آمریکا شناخته شده است.

با این حال بولسونارو تلاش کرده این تهدید ترامپ را کم اهمیت جلوه دهد و گفت که از رییس‌جمهوری آمریکا خواهد خواست تا درک بیشتری از وضع برزیل داشته باشد.

تعداد بازدید : 802

ثبت نظر

ارسال