Fa En جمعه 31 فروردین 1403 ساعت 11 و 32 دقیقه

کاهش تولید چین در ماه آگوست

کاهش تولید چین در ماه آگوست

باشگاه آلومینیوم: تولید آلومینیوم اولیه چین در ماه آگوست نسبت به جولای 0.5 درصد کاهش داشته که به‌گفتة NBS (سازمان آماری چین) این مسأله حاصل تعطیلی غیرمنتظرة دو واحد ذوب می‌باشد.

چهارشنبه 27 شهریور 1398 ساعت 9:41

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، چین، بزرگترین تولیدکنندة آلومینیوم در جهان، در ماه آگوست 2.97 میلیون تن آلومینیوم تولید نمود که نسبت به تولید 2.984 میلیون تنی در ماه جولای، کاهش چشمگیری داشته است. ازطرفی تولید در ماه آگوست نسبت به آگوست ۲۰۱۸ نیز 0.3 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به‌گفتة NBS، تولید روزانة چین در ماه آگوست 95800 تن بوده درحالی‌که تولید روزانة آلومینیوم در ماه جولای به 96260 تن رسید. تولید روزانة آلومینیوم چین در ماه آگوست پایین‌ترین رقم از ماه مارس تاکنون بوده است.

ایجاد اختلال در تولید دو واحد ذوب و خصوصی متعلق به شرکت‌های هونگ کیااو و زینفا موجب شد که قیمت آلومینیوم به رکورد ۱۴ هزار یوان (1978 دلار/تن) برسد.

سیل در منطقة هونگ کیااو همراه با طوفان کلیما باعث کاهش تولید 300-200 هزار تنی در این واحد ذوب شد. همچنین سیل در منطقة زینفا (Xinfa) ظرفیت ذوب این واحد را ۵۰۰ هزار تن کاهش داد و ازسوی دیگر انفجار پس از آن، باعث کاهش بیش از پیش ظرفیت ذوب در این واحد شد.

طی هشت‌ماهة نخست سال ۲۰۱۹، چین، 23.47 میلیون تن آلومینیوم تولید نمود که 1.4 درصد افزایش سالانه نشان می‌دهد. البته لازم به ذکر است که امکان افزایش قیمت آلومینیوم نیز دلیلی برای افزایش ظرفیت آلومینیوم در چین خواهد بود. این خبر درحالی به‌گوش می‌رسد که تولید ۱۰ فلز غیرآهنی در چین طی ماه آگوست افزایش داشته است. فلزات مس، سرب، روی و نیکل، بخشی از این فلزات بوده که تولید آنها در ماه آگوست با 0.3 درصد افزایش نسبت به جولای به 4.91 میلیون تن رسید. ازطرفی تولید فلزاتی نظیر قلع، آنتیموان، جیوه، منیزیم و تیتانیم نیز در ماه آگوست با 4.6 درصد افزایش سالانه به 38.63 میلیون تن رسید.

تعداد بازدید : 859

ثبت نظر

ارسال