Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 1 و 44 دقیقه

آتش‌سوزی در یکی از واحدهای ذوب شرکت ریوتینتو آلکان

آتش‌سوزی در یکی از واحدهای ذوب شرکت ریوتینتو آلکان

باشگاه آلومینیوم: یکی از واحدهای ذوب شرکت ریوتینتو آلکان در ایسلند در روزهای نخستین ماه سپتامبر آتش گرفت. کارمندان این واحد آتش را به موقع خاموش کردند و این آتش‌سوزی تلفات جانی به‌همراه نداشت اما به‌گفتة شرکت آلکان، خسارت مالی بالایی را داشته است. شرکت ریوتینتو اعلام نموده به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، که آتش‌سوزی، خسارات فراوانی به‌همراه داشته که هنوز رقم آن برآورد نشده است.

دوشنبه 18 شهریور 1398 ساعت 10:4

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم، به‌گفتة شاهدین عینی، دود سیاهی از این واحد رؤیت شد که علت آن آتش‌گرفتن لوله‌های پلاستیکی بوده است. علت این آتش‌سوزی هنوز مشخص نیست اما هفتة گذشته دو دیگ احیاء از 160 دیگ احیاء سالن 3 این واحد روشن شدند. تقریباً یک سوم تولید در این واحد ذوب در سالن شماره 3 آن صورت می‌گیرد.

این‌دو دیگ احیاء در ماه جولای به‌دلیل مسائل امنیتی خاموش شده بودند. علت خاموش‌شدن این‌دو دیگ، پدیدارشدن قوس الکتریکی در یکی از آنها بوده است که بسیار خطرناک بوده و ممکن است انرژی حاصل از آن حرارتی معادل سطح خورشید ایجاد کند.

در سال 2001 نیز پدیداری قوس الکتریکی (Arc Flash) در این واحد، موجب سوختگی شدید دو کارگر شده بود.

به‌گفتة شرکت ریوتینتو آلکان، 50 سال است که در ایسلند، آلومینیوم تولید می‌شود و این کشور یکی از پیشکسوتان این صنعت در اروپا محسوب می‌شود. به‌گفتة مسئولین این شرکت، خسارت مالی تعطیلی این واحد، چندین میلیارد کرون خواهد بود و لذا این واحد تعطیل نخواهد شد.

این قوس الکتریکی در دیگ احیایی رخ داده است که در آن از اکسید آلومینیوم متفاوت با قبل، استفاده شده است. ذوب این اکسید سخت‌تر از اکسیدهای معمولی بوده و لذا در دیگ‌ها عدم تعادل فرآیند ذوب رخ داده است.

تعداد بازدید : 865

ثبت نظر

ارسال