Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 3 و 24 دقیقه

تحلیل بازار آلومینیوم توسط شرکت آلکوا

تحلیل بازار آلومینیوم توسط شرکت آلکوا

باشگاه آلومینیوم، شرکت آلکوا به‌تازگی در یک مصاحبة مطبوعاتی اعلام نموده که از زمان وقوع رکود اقتصادی در سال 2008 تاکنون، بازار آلومینیوم چین شرایط سختی به خود ندیده است.

شنبه 5 مرداد 1398 ساعت 22:15

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از هوشمندنیوز، به‌گفتة مسئولین این شرکت، در سه‌ماهة دوم سال جاری شرکت آلکوا با 402 میلیون دلار ضرر یعنی 2/17 دلار به‌ازای هر سهم روبرو شد.

این شرکت معتقد است که درخصوص آلومینیوم، افزایش پی‌درپی ظرفیت ذوب و کاهش تقاضا موجب بروز مشکلات جدی در بازار این فلز شده است. درمورد آلومینا نیز، موجودی مازاد این محصول، کاهش بیش از پیش قیمت آلومینا را درپی خواهد داشت.

بر همین اساس، شرکت آلکوا معتقد است تا پایان سال 2019، قیمت آلومینیوم در محدودة 1800 دلار/تن خواهد بود که البته به افزایش تولید آلومینیوم در بازار باز می‌گردد. در ادامه، شرکت آلکوا برای سال 2020، قیمت 2000 دلار/تن و برای سال 2021، قیمت 2100 دلار/تن را پیش‌بینی می‌کند و معتقد است این روند، حاصل کاهش موجودی آلومینیوم در سال‌های 2020 و 2021 خواهد بود. همزمان افزایش تقاضای آلومینیوم در این سال‌ها، موجب افزایش قیمت آلومینیوم خواهد شد.

درحال‌حاضر میانگین قیمت آلومینیوم در بازار 1750 دلار/تن است و با توجه به این قیمت، بیشتر تولیدکنندگان این فلز با ضرر و زیان تولید می‌کنند. همین مسأله موجب تعطیلی برخی از واحدهای کوچک تولیدی در سراسر جهان خواهد شد و خود عاملی برای افزایش قیمت آلومینیوم تا سال 2021 می‌شود.

طی هفته‌های اخیر، قیمت آلومینا در بازار کاهش یافته و به 350 دلار/تن رسیده است. اما به‌گفتة کارشناسان شرکت آلکوا، همین کاهش قیمت آلومینا نیز نتوانسته به بازار آلومینیوم کمک چندانی کند. شرکت آلکوا معتقد است که افزایش قیمت آلومینیوم به حدود 2100 دلار/تن، آرام‌آرام مشکلات تولید این فلز را از سر راه برمی‌دارد و به ‌نوعی تولیدکنندگان را دوباره به تولید این فلز تشویق می‌کند.

درحال‌حاضر نگرانی شرکت آلکوا افزایش پیش‌بینی‌نشدة قیمت آلومینا طی ماه‌های آتی و هجوم آلومینیوم چین به بازار جهانی است که درصورت وقوع چنین موجی، بازار آلومینیوم با کاهش جدی قیمت روبرو خواهد شد.

تعداد بازدید : 1316

ثبت نظر

ارسال