Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 4 و 9 دقیقه

راهنمای خرید ماهیتابه چدنی

راهنمای خرید ماهیتابه چدنی

باشگاه آلومینیوم: ماهیتابه جزء لوازم کاربردی است که حضورشان داخل هر آشپزخانه‌ای ضروری است. ماهیتابه به این دلیل که جزء لوازمی است که خیلی زیاد مورد استفاده قرار میگیرد باید کیفیت خیلی مناسبی داشته باشد و تا مدت‌ها بشود مورد استفاده قرار بگیرد.

سه شنبه 18 تیر 1398 ساعت 17:2

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فروشگاه اینترنتی ملاقه، اگر می‌خواهید ماهیتابه چدن اصل بخرید باید این موضوع را در نظر بگیرید یکی از ویژگی‌های آنها سنگینی بیش از حدشان است. شست شوی ظرف چدنی کار راحتی نیست و بلند کردن این ماهیتابه‌ها واقعاً به مقداری زور بازو نیاز دارد. به همین دلیل این روزها ماهیتابه‌هایی وارد بازار شده‌اند که کف آنها از لایه‌هایی نچسب تشکیل شده و شکل ظاهری آنها شبیه چدن است. این ماهیتابه‌ها در حال حاضر طرفداران زیادی دارند و رنگشان مشکی با دسته فلزی یا آلیاژ نسوز است. عموماً ماهیتابه و قابلمه‌هایی که در بازار موجود است و تحت عنوان چدن فروخته می‌شوند از آلیاژ آلومینیوم هستند و بسیار سبک هستند در صورتی که چدن اصل بسیار سنگین هستند.

 

ماهیتابه چدن مخصوص کباب و استیک

ماهیتابه چدن شیاردار مخصوصی هست که بیشتر برای پخت استیک کاربرد دارد. اگر می‌خواهید استیک خانگی برای خود و فرزندان خود تهیه کنید حتماً یکی از این تابه‌ها را تهیه کنید و همراه خود برای آشپزی داشته باشید. به این ماهیتابه‌های چدن گریل هم می‌گویند چون برای کباب کردن انواع گوشت و مرغ هم از آن استفاده می‌شود این تابه روی گوشت شما خط‌های برشته شده‌ای ایجاد می‌کند و شکل ظاهری غذا خیلی جذاب‌تر می‌شود.

 

چدن اصل چه خواصی دارد؟

از مشخصات خیلی مهم ماهیتابه چدنی این هست که این ماهیتابه‌های چدنی این است که پس از پخت انواع غذا در آن یون آهن وارد غذا می‌شود و غذای شما تبدیل به یک معجون و منبع آهن و سلامتی می‌شود به این صورت که پس از چند ماه استفاده از این ظروف کمبود و یا حتی فقر آهن طبیعی تمام اعضای خانواده به سرعت و به راحتی جبران می‌شود.

چدن اصل سرشار از خواص معدنی است

پوشش: لعاب شیشه‌ای و یا گرانیتی

قابلیت: نچسب و نسوز

عمر: مادام‌العمر بودن

یکی از روش‌هایی که می‌توانید متوجه اصل و غیراصلی بودن ماهیتابه خود بشوید این است در صورت ضربه شدید شکننده هستند و رنگ داخلی آن مشکی می‌باشد.

 

ویژگی جنس ماهیتابه چدنی چیست؟

مشخصات این ظرف اهمیت منحصر به فردی دارد که می‌توان از مهم‌ترین آنها جذب طبیعی یون آهن در غذا نام برد.

ظروف چدنی اصل در واقع از مخلوط آلیاژی از آهن و چدن ساخته شده و دارای ویژگی‌های منحصر به فرد داخلی و ظاهری می‌باشد. همچنین به علت مقاومت بالا و خواص مکانیکی ویژه چدن، این ظروف دارای مقاومتی ویژه از سنگینی و وزنی ویژه برخوردار هستند. به علت آلیاژ خاص چدن غذا بطور یکنواخت گرم شده و حرارت بطور یکنواخت به تمام قسمت‌های غذا می‌رسد از این رو ظروف چدنی بسیار مناسب برای پخت و پز و همچنین می‌توان به جرأت گفت که جز تجهیزات اصلی برای هر آشپزخانه‌ای می‌باشد که می‌توان آن را در سبد لوازم خانگی قرار داد.

یکی از ویژگی‌های چدن این است که چدن اصل بدون پوشش در صورتی که شسته شده و خشک نشود به را حتی لایه‌های اکسید آهن (زنگ آهن) روی آن تشکیل می‌گردد. به همین دلیل برای رفع زنگ زدگی لایه لعاب شیشه‌ای خالص و یا پوشش‌های گرانیتی و تفلون برای بالاترین بردن کیفیت روی ظروف ایجاد می‌گردد. ظروف چدنی اصلی در صورتی که بدون پوشش لعابی عرضه گردند به سرعت زنگ می‌زنند برای رفع این موضوع در اروپا و آمریکا پس از خریدن ظرف چدن اصل و هربار استفاده و شستشو ظروف در این موارد در اروپا و آمریکا پس از خریداری ظروف چدنی اصل هر بار استفاده و شستشو ظروف را داغ کرده و با یک لایه روغن بادام زمینی یا روغن‌های حیوانی چرب کرده و یک لایه طبیعی قابل خوراکی بر روی ماهیتابه چدنی ایجاد می‌کنند. اما چون این کار یک روش است که زمان زیادی را صرف می‌کند پس برای رفع این مشکل یک روکش لعاب شیشه و یا گرانیتی روی آن ایجاد شده که هم کاملاً سالم و طبیعی بوده و هم با از بین رفتن این پوشش چدن خالص در مجاورت غذا قرار می‌گیرد.

 

تعداد بازدید : 2206

ثبت نظر

ارسال