Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 4 و 34 دقیقه

سرمایه‌گذاری اماراتز گلوبال در خارج از امارات متحده

سرمایه‌گذاری اماراتز گلوبال در خارج از امارات متحده

باشگاه آلومینیوم: دولت بوسنی اعلام نموده که درحال مذاکره با نمایندگان شرکت اماراتز گلوبال (EGA) است تا با همکاری آن‌ها، واحد تولید بوسنیای آلومینیج (Aluminij) را از ورشکستگی نجات دهند.

یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 23:46

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به‌نقل از هوشمندنیوز، قرار است ابتدا نمایندگان شرکت اماراتز گلوبال (اگا)، مسائل مالی و تکنیکی مربوط به آلومینیج را مورد بررسی قرار دهند و سپس برنامه‌ای پنج‌ساله برای نجات این واحد ذوب وضع کنند.

همچنین شرکت اگا برنامه دارد تولید شرکت آلومینیج را به دو برابر مقدار فعلی افزایش دهد.

هفتة گذشته، دولت بوسنی در رابطه با سرنوشت شرکت آلومینیج با شرکت گلنکور مشورت کرد. به‌گفتة دولت بوسنی در مذاکره با شرکت اماراتز گلوبال و گلنکور، شرکت اماراتز گلوبال پیشنهاد دقیق و بهتری را عرضه کرده است و لذا تصمیم دارد اماراتز گلوبال را به‌عنوان سرمایه‌گذار انتخاب کند. البته شرکت هنوز امیدوار است که بتواند به‌نحوی وارد این پروژه شود.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت آلومینیج در برخورد با مشکل مالی به‌وجود آمده برای شرکت دو گزینه پیش‌رو دارد: 1- یافتن سرمایه‌گذار و همکار استراتژیک 2- اعلام ورشکستگی و طی‌کردن مراحل ورشکستگی.

شرکت گلنکور در برخورد با مشکل به‌وجود آمده برای آلومینیج، امکان مالی خرید الکتریسیته را به‌مدت چند روز فراهم خواهد کرد. به‌گفتة شرکت گلنکور، این اقدام آخرین حرکت شرکت گلنکور در جهت کمک به آلومینیج خواهد بود، لذا شرکت گلنکور فرصت کوتاهی برای آلومینیج فراهم کرده تا درب‌های این کارخانه بسته نشود و به کار خود ادامه دهد.

شرکت آلومینیج، هزینه‌های پرداخت‌نشده‌ای دارد که مرتبط با عدم پرداخت هزینة الکتریسیته است. بدهی آلومینیج به شرکت الکتریسیتة الکترو پریوردا (Elektroprivreda) تقریباً ۱۴۳ میلیون یورو برآورد می‌شود و به‌ همین ‌دلیل این شرکت تصمیم دارد الکتریسیتة آلومینیج را قطع کند.

دولت فدرال بوسنی، بزرگترین سهامدار شرکت آلومینیج است که طی ماه‌های اخیر تحت فشار مالی قرار داشته است. بالابودن هزینة الکتریسیته خود فشار مالی بزرگی را به دولت تحمیل کرده است. درحال‌حاضر دولت صاحب ۴۴ درصد از سهام آلومینیج و دولت کرواسی صاحب ۱۲ درصد سهام آن است. مابقی سهام میان سهامداران خرد تقسیم شده است.

 

تعداد بازدید : 967

ثبت نظر

ارسال