Fa En شنبه 1 اردیبهشت 1403 ساعت 11 و 2 دقیقه

نماینده مجلس: تفحص از آلومینیوم‌سازی اراک مسکوت ماند

نماینده مجلس: تفحص از آلومینیوم‌سازی اراک مسکوت ماند

باشگاه آلومینیوم: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از مسکوت ماندن بررسی تفحص از شرکت آلومینیوم‌سازی اراک در این کمیسیون خبر داد.

چهارشنبه 12 تیر 1398 ساعت 17:15

به گزارش باشگاه آلومینیوم علی ‌اکبرکریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده تحقیق و تفحص از شرکت آلومینیوم سازی اراک در این کمیسیون، گفت: پرونده تفحص از این شرکت از سوی هیئت رئیسه پارلمان به کمیسیون اقتصادی ارجاع شده و این کمیسیون نیز یک جلسه برای بررسی این پرونده تشکیل داده است.

وی افزود: در جلسه مذکور که با حضور وزیر اقتصاد، مسئولان سازمان بورس و همچنین خصوصی‌سازی برگزار شد، در این جلسه بررسی و موضوع شکایت صندوق بازنشستگی فولاد مطرح شد و به دلیل اینکه شکایت این صندوق در قوه قضائیه در حال بررسی است، تصمیم گرفته شد تا بررسی پرونده در کمیسیون اقتصادی مسکوت بماند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ما منتظر حکم دادگاه در باره شکایت صندوق بازنشستگی فولاد هستیم که اگر حکم به نفع این صندوق باشد نیازی به تفحص نیست.

کریمی خاطر نشان کرد: صندوق بازنشستگی نسبت به روند واگذاری این شرکت و همچنین به دلیل حذف این صندوق از لیست متقاضیان خرید این شرکت معترض است.

به گزارش تسنیم، واگذاری سهام این شرکت بدون رقیب و به صورت انحصاری بدون کشف قیمت واقعی به افرادی که اهلیت ندارند و همچنین اقدامات سازمان خصوصی سازی در واگذاری سهام این شرکت، نحوه کشف قیمت و چگونگی تایید صلاحیت خریدار از جمله محور‌های تفحص از این شرکت است.

 

تعداد بازدید : 978

ثبت نظر

ارسال