Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 8 و 12 دقیقه

معاون استاندار نوایی ازبکستان: از حضور سرمایه گذاران ایرانی استقبال می‌کنیم

معاون استاندار نوایی ازبکستان: از حضور سرمایه گذاران ایرانی استقبال می‌کنیم

باشگاه آلومینیوم: معاون استاندار استان نوایی گفت: استان نوایی با سرمایه گذاران ایرانی در زمینه‌های کشاورزی، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، فن آوری‌های اطلاع رسانی از نزدیک همکاری می‌کند.

دوشنبه 3 تیر 1398 ساعت 6:2

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فارس، «اوکتام اسلام اف» معاون استاندار استان نوایی در گفت‌وگو با این خبرگزاری در تاشکند با اشاره به همکاری‌های این استان و جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز استان نوایی با سرمایه گذاران ایرانی در زمینه‌های کشاورزی، مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، فن آوری‌های اطلاع رسانی از نزدیک همکاری می‌کند.

وی اظهار داشت: امروز ما در زمینه‌های یادشده با سرمایه گذاران جمهوری اسلامی ایران درباره اجرای طرح‌های مشترک مذاکراتی انجام می‌دهیم که به زودی این گفت‌وگوها به مرحله عملی وارد خواهد شد.

اسلام اف خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تعداد شرکت‌های مشترک ایجاد شده در استان نوایی در مقام چهارم قرار دارد.

معاون استاندار استان نوایی تاکید کرد: امیدوارم در سال‌های آینده همکاری‌های متقابل ما با سرمایه گذاران جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش گسترش یابد و برای این امر در استان نوایی تمام شرایط مورد نیاز فراهم است.

اسلام اف در پایان دوباره از سرمایه گذاران جمهوری اسلامی ایران برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد اقتصادی استان نوایی دعوت کرده و اظهار داشت: ما از حضور سرمایه گذاران ایرانی خوشحال می‌شویم.

نمایندگان رسانه‌های خارجی در ادامه همچنین از کارخانجات مشترک در منطقه آزاد اقتصادی استان نوایی از جمله کارخانه تولید کابل‌های برق « Hayat Power Cable Systems» و کارخانه تولید پروفیل‌های آلومینیوم « Green line profile» نیز بازدید کردند.

منطقه آزاد اقتصادی استان نوایی در سال 2008 میلادی ایجاد شده است.

تا اول ژوئن سال 2019 میلادی در این منطقه آزاد اقتصادی توسط 44 واحد شرکت معادل 191 میلیون و 200 هزار دلار جذب شده است.

در این مدت توسط 23 کارخانه 32 طرح سرمایه گذاری به ارزش کلی 171 میلیون دلار اجرا شده که 50 میلیون دلار آن سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی می‌باشد.  

تعداد بازدید : 1612

ثبت نظر

ارسال