Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 13 و 44 دقیقه

براساس آمار ۲ ماهه؛ شمش آلومینیوم تولیدی از مرز ۴۱.۳ هزار تن گذشت

براساس آمار ۲ ماهه؛ شمش آلومینیوم تولیدی از مرز ۴۱.۳ هزار تن گذشت

باشگاه آلومینیوم: کارخانه های آلومینیوم در ۲ ماهه امسال ۴۱ هزار و ۳۶۷ تن شمش تولید کردند که ۲۰ هزار و ۸۶۲ تن آن مربوط به اردیبهشت ماه است.

شنبه 1 تیر 1398 ساعت 23:12

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایرنا، براساس جداول آماری عملکرد ایرالکو (اراک)، المهدی و هرمزال (بندرعباس) و واحد جدید آلومینیوم جاجرم (خراسان شمالی) در ۲ ماهه افت 32.3درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشتند، هرچند که کارخانه ۴۰ هزار تنی آلومینیوم جاجرم قرار است در روزهای آتی به شکل رسمی افتتاح شود.

تولید شمش آلومینیوم در اردیبهشت امسال نسبت به ماه مشابه سال ۹۷ با کاهش ۳۱ درصدی روبرو شد و در عین حال در بین واحد های تولیدی مورد بررسی در ۲ ماهه امسال ایرالکو ۳۰ هزار و ۶۲۵ تن شمش تولید کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲ درصدی داشت و اردیبهشت ماه نیز که ۱۵ هزار و ۳۲۸ تن تولید کرده بود، درمقایسه با ماه مشابه در سال ۹۷ به میزان یک درصد رشد را ثبت کرد.

واحد های المهدی و هرمزال در ۲ ماهه امسال در زمینه تولید شمش به ترتیب افت ۵۶ و ۷۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته داشتند و علاوه براین در اردیبهشت ماه ۹۸ نیز هریک به ترتیب کاهش ۵۴ و ۷۳ درصدی را نشان می‌دهند.

ایران برپایه سند چشم انداز ۱۴۰۴ تولید ۱.۵ میلیون تن شمش آلومینیومی را هدف گذاری کرده که انتظار می رود حدود ۵۰ درصد این رقم در داخل کشور مورد نیاز باشد و بقیه باید رهسپار بازارهای صادراتی شود.

ایران اکنون سالانه میزان تولید شمش خود را در واحدهای شاخص این بخش (ایرالکو - المهدی و هرمزال) به سطح ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن رسانده درحالی که گفته می شود میزان مصرف سالیانه به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن می رسد.

تعداد بازدید : 1472

ثبت نظر

ارسال