Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 11 و 21 دقیقه

۶۰ شرکت زیرمجموعه شمش در جاجرم قابل راه اندازی است

۶۰ شرکت زیرمجموعه شمش در جاجرم قابل راه اندازی است

باشگاه آلومینیوم: فرماندار جاجرم گفت: تکمیل زنجیره تولید و ایجاد صنایع پایین‌دستی آلومینا یکی از نیازهای بخش تولید و رونق اقتصادی در این شهرستان است و در این زمینه 60 شرکت برای ایجاد واحدهای پایین‌دستی صنعت شمش قابل راه‌اندازی است.

شنبه 24 فروردین 1398 ساعت 21:17

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ماین نیوز، رضا آذری  اظهار داشت: ایجاد صنایع پایین‌دستی آلومینا در این شهرستان در اولویت ما است و تلاش داریم تا برای افزایش ارزش افزوده، زنجیره تولید صنایع بزرگ تکمیل شود.

وی تصریح کرد: آلومینای ایران به عنوان کارخانه مادر در شهرستان جاجرم فرصتی است تا صنایع دیگر به عنوان صنایع پایین‌دستی ایجاد شود.


فرماندار جاجرم خاطرنشان کرد: نخستین شمش آلومینا سال گذشته تولید و بهره‌برداری شد و امید است افتتاح این واحد مهم، بهار امسال محقق می‌شود.


به گزارش ایرنا، تولید پایه کاتالیست آلومینا مورد استفاده در صنعت نفت و گاز، تولید سولفات آلومینیوم از هیدرات مورد استفاده در صنعت تصفیه آب و فاضلاب، تولید نانو آلومینا مورد استفاده در صنایع نفت و گاز، تولید آهک هیدارته مورد نیاز در صنایع شیمیایی، ظرف چینی، شیشه و سیمان از جمله صنایع پایین دستی شرکت آلومینا است که می تواند ایجاد شود.


مجتمع آلومینای جاجرم در 150 کیلومتری جنوب بجنورد و 5کیلومتری شمال شهر جاجرم واقع شده است که در سال 1375 به بهره برداری رسید.

 

تعداد بازدید : 1145

ثبت نظر

ارسال