Fa En پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 ساعت 8 و 37 دقیقه

افزایش تعرفة مالیات بر واردات آلومینیوم انگلستان به اتحادیة اروپا

افزایش تعرفة مالیات بر واردات آلومینیوم انگلستان به اتحادیة اروپا

باشگاه آلومینیوم: پس از جدایی انگلستان از اتحادیة اروپا، بازار فلزات با تحولات زیادی روبه‌رو خواهد شد.

سه شنبه 20 فروردین 1398 ساعت 11:27

به‌گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از هوشمندنیوز، جدایی انگلستان از اتحادیة اروپا که طی هفته‌های آتی صورت خواهد گرفت، باعث توقف یا کندشدن صادرات آلیاژ آلومینیوم ثانویة انگلستان به اتحادیة اروپا خواهد شد.

بسیاری از تولیدکنندگان آلیاژ ثانویه در انگلستان به‌علت نامشخص‌بودن شرایط صادرات پس از جدایی انگلستان از اتحادیة اروپا، از ابتدای ماه مارس صادرات خود را به کشورهای اروپایی متوقف کرده‌اند. به‌گفتة این صنعتگران، درصورت پرداخت مالیات، صادرات به اروپا منفعت نخواهد داشت.

در گذشته با توجه به توافق اعضای اتحادیة اروپا، هیچگونه تعرفة مالیاتی شامل آلیاژ ثانویه آلومینیومی نمی‌شد اما با ترک اتحادیة اروپا توسط انگلستان در تاریخ ۲۹ ماه مارس، توافق تجارت آزاد میان انگلستان و اتحادیة اروپا لغو می‌گردد.

انگلستان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلیاژ ثانویه محسوب می‌شود به‌طوری‌که آلیاژ ثانویه آلومینیومی این کشور، نقش بسزایی در بسیاری از صنایع بزرگ اروپا دارد. آلیاژ ۲۲۶ و ۲۳۹ تولیدشده در این کشور، در صنعت خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها در سال ۲۰۱۵، انگلستان 1/2 میلیارد پوند (ارزی) محصولات آلومینیومی به اتحادیة اروپا صادر نمود.

درصورتی‌که تولیدکنندگان آلیاژ ثانویه در انگلستان نتوانند با توجه به تعرفه‌های مالیاتی اعمال‌شده، محصول خود را به اروپا صادر کنند، با خطر تعطیلی واحدهای تولیدی روبه‌رو خواهند شد.

شرکت خودروسازی هوندا با توجه به شرایط به‌وجود آمده در بازار آلومینیوم انگلستان، اعلام نموده که واحد تولیدی خود را در سویندون انگلستان تا سال ۲۰۲۱ تعطیل خواهد کرد.

تعداد بازدید : 860

ثبت نظر

ارسال