Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 18 و 8 دقیقه

آلومینای جاجرم کجا مصرف می‌شود؟!

آلومینای جاجرم کجا مصرف می‌شود؟!

باشگاه آلومینیوم: در پی ابراز نارضایتی نماینده مردم اراک از عدم تامین مواد اولیه شرکت ایرالکو ازسوی مجتمع جاجرم، رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران اظهار کرد که برنامه‌ریزی عرضه محصول این شرکت دولتی تحت نظر معاونت معدنی وزارت صمت و سازمان ایمیدرو انجام می‌شود.

جمعه 23 آذر 1397 ساعت 5:37

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از ایسنا، علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اخیرا خواستار واگذاری شرکت آلومینای ایران (مجتمع جاجرم) به شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) شده است، چراکه به گفته وی آلومینیوم جاجرم با پول ایرالکو و برای تامین مواد اولیه ایرالکو ساخته شده، اما امروز مدیران ایرالکو باید برای هر تن مواد اولیه جاجرم خواهش و تمنا کنند.

در این باره، هوشنگ گودرزی، رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران، با اشاره به این‌که مجتمع جاجرم تنها تولیدکننده آلومینا (ماده اولیه تولید آلومینیوم) است گفت: با توجه به این‌که مجتمع جاجرم یک شرکت دولتی است و تحت نظر ایمیدرو اداره می‌شود، برنامه‌ریزی عرضه محصول آن تحت نظر معاونت معدنی وزارت صمت و ایمیدرو انجام می‌شود.

گودرزی هم‌چنین از اجرای طرح توسعه مجتمع جاجرم خبر داد که بر اساس آن تا پایان سال جاری خود جاجرم نیز شمش آلومینیوم تولید خواهد کرد و درنتیجه به یکی از مصرف‌کنندگان آلومینای خود تبدیل خواهد شد.

رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم ایران در پایان خاطرنشان کرد که مجتمع جاجرم در شش ماه نخست سال جاری، ۱۲۱ هزار تن آلومینا تولید کرده و پیش‌بینی می‌شود کل تولید این شرکت در سال ۹۷ به ۲۵۰ هزار تن برسد.

تعداد بازدید : 1092

ثبت نظر

ارسال