Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 21 و 50 دقیقه

عضو هیات مدیره سندیکای آلومینیوم ایران: انتظار می رود تولید آلومینیوم در سال آینده به دو برابر ظرفیت فعلی خود برسد

عضو هیات مدیره سندیکای آلومینیوم ایران: انتظار می رود تولید آلومینیوم در سال آینده به دو برابر ظرفیت فعلی خود برسد

باشگاه آلومینیوم: عضو سندیکای آلومینیوم ایران از تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن آلومینیوم اولیه در کشور خبر داد.

چهارشنبه 14 آذر 1397 ساعت 22:53

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از پایگاه جامع اطلاع‌رسانی رادیو، آریا‌صادق نیت‌حقیقی در برنامه «ساعت صنعت» رادیو اقتصاد گفت: مجموع ظرفیت تولید آلومینیوم کشور در حال حاضر افزون بر ۴۰۰ هزار تن در سال است که از این میزان سالانه ۳۵۰ هزار تن در حال تولید است.

وی با اشاره به آغاز طرح تولید آلومینیوم در کشور در سال ۱۳۴۶ با احداث شرکت آلومینیوم ایران در اراک و آغاز به کار آن در سال ۱۳۵۱ با دو خط تولیدی به ظرفیت ۴۵ هزار تن در سال افزود: پس از پیروزی انقلاب سه خط دیگر به این مجموعه اضافه شد و ظرفیت تولید آلومینیوم اولیه کشور به ۱۲۰ هزار تن در سال رسید.

حقیقی با بیان اینکه شرکت ایرالکو تنها تولید کننده آلومینیوم اولیه در ایران نیست، اظهارداشت: پس از انقلاب شرکت المهدی و هرمزال نیز به این مجموعه اضافه و هم اکنون مجموع ظرفیت سالانه تولیدی آلومینیوم در کشور به بیش از ۴۰۰ هزار تن می رسد.

وی همچنین گفت: میزان تولید فعلی آلومینیوم اولیه در ایران ۳۵۰ هزار تن در سال است و این در حالی است که تنها تولید کننده مواد اولیه آلومینیوم(پودر آلومینا) در ایران شرکت آلومینای جاجرم است و ظرفیت تولید این مجتمع سالانه ۲۵۰ تا ۲۸۰ هزار تن است.

وی تصریح کرد: طرح تولید آلومینیوم جاجرم نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد که با راه‌اندازی این طرح ۴۰ هزار تن دیگر به ظرفیت تولید آلومینیوم کشور اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح آلومینیوم جنوب نیز به ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن طی سال آینده وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نیت‌حقیقی ادامه داد: انتظار می رود تولید آلومینیوم در سال آینده به دو برابر ظرفیت فعلی خود برسد و با اشاره به اینکه در افق ۱۴۰۴ تولید یک و نیم میلیون تن آلومینیوم در سال تعیین شده است، یادآورشد: برای تحقق پذیری هدف مورد نظر طرح‌های دیگری نیز باید به این مجموعه‌ها اضافه شوند.

برنامه «ساعت صنعت» کاری از گروه صنعت و بازرگانی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت ۲۱ به مدت ۶۰ دقیقه با هدف معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای صنعتی کشور به‌ویژه در صنایع متوسط و بزرگ در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و تشویق و ترغیب صنعت مملکت به خلاقیت، ابتکار عمل و نوآوری از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

 

تعداد بازدید : 902

ثبت نظر

ارسال