Fa En جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 2 و 36 دقیقه

"فایرا" در انتظار ساخت درآمد بالاتر از ۳ هزار میلیاردی

"فایرا" در انتظار ساخت درآمد بالاتر از ۳ هزار میلیاردی

باشگاه آلومینیوم:شرکت آلومینیوم ایران به طور میانگین در هر ماه از دوره شش ماهه اول ۹۸ درآمد ۲۷۸ میلیارد تومانی ساخته است که با توجه به میانگین درآمدی انتظار می‌رود در سال مالی ۹۸ درآمد ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی محقق نماید.

شنبه 6 مهر 1398 ساعت 20:19

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از  رادیو سهام، شرکت آلومینیوم ایران در شهریور ۹۸ با فروش ۱۰٫۴ هزارتن شمش خالص، ۲٫۴ هزار تن شمش خالص صادراتی و هزار تن شمش بیلت و آلیاژ، درآمد ۲۹۷ میلیارد تومانی ساخته است. درآمد تجمیعی فایرا در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ درآمد یک هزار و ۶۶۷ میلیارد تومانی ساخته است.

رشد ۴۴ میلیارد تومانی میانگین درآمدی فایرا

فایرا در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ درآمد ۱٫۶۶۷ میلیارد تومانی ساخته است. این در حالی است که فایرا در سال مالی ۹۷ درآمد ۲٫۸۱۳ میلیارد تومانی ساخته است. بنابریان میانگین درآمدی فایرا در سال مالی ۹۷ مبلغ ۲۳۴ میلیارد تومان و میانگین درآمد ماهانه فایرا در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ مبلغ ۲۷۸ میلیارد تومان است. بدین ترتیب میانگین درآمدی فایرا در دوره شش ماهه منتهی به شهریور ۹۸ نسبت به سال مالی ۹۷ رشد ۴۴ میلیارد تومانی داشته است.

کاهش در مقدار فروش و افزایش در قیمت فروش محصولات

 

به طور میانگین فایرا در سال مالی ۹۷، مقدار ۱۴ هزار تن در هر ماه فروش داشته است که مقدار فروش به ۱۲٫۴ هزار تن در دوره شش ماهه اول ۹۸ رسیده است. بنابراین مقدار فروش کاهش یافته است.

اما نرخ فروش محصولات به طور میانگین رشد ۴۰ درصدی داشته است. نرخ فروش شمش خالص به عنوان محصول اصلی در شش ماه اول ۹۸ نسبت به سال مالی ۹۷ رشد ۳۳ درصدی داشته و به ۲۲٫۹ میلیون تومان به ازای هر تن رسیده است. و قیمت فروش دیگر محصولات نیز با رشد همراه بوده است.

بنابراین افزایش میانگین درآمدی فایرا به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات روی داده است.

پوشش ۳۹ درصدی مقدار فروش برآوردی

فایرا برای سال مالی ۹۸ مقدار فروش ۱۹۰ هزار تنی را پیش بینی کرده است. با توجه به اینکه در دوره شش ماهه اول سال مقدار فروش ۷۴٫۵ هزار تنی داشته است. فایرا توانسته است ۳۹% از مقدار فروش برآوردی را پوشش دهد.

شناسایی درآمد ۳ هزار میلیاردی و سود خالص ۵۹۴ میلیاردی برای سال ۹۸

با توجه به میانگین درآمد ۲۷۸ میلیارد تومانی به نظر می‌رسد، فایرا بتواند با ادامه این روند، درآمد ۳٫۳ هزار میلیارد تومانی را برای سال مالی ۹۸ محقق سازد.

حاشیه سود شرکت در سال‌های قبل از ۹۷ زیر ۱۰ درصد بوده اما در سال ۹۷ به دلیل افزایش اثرات ریالی بر درآمد شرکت، موجب شده است حاشیه سود فایرا افزایش یابد. به طور مثال حاشیه سود خالص  در سال مالی ۹۶، پنج درصد بوده که در سال ۹۷ به ۱۸% رسیده است. طی شش ماه جاری مشاهده شده است اثرات ریالی بر درآمد بالاتر از اثرات مقدار بوده و این موضوع می‌تواند منجر به افزایش حاشیه سود شرکت گردد. بنابراین حتی حاشیه سود خالص ۹۷ را لحاظ نماییم، با توجه به درآمد برآوردی انتظار می‌رود، فایرا سود خالص ۵۹۴ میلیارد تومانی را شناسایی نماید.

 

تعداد بازدید : 1017

ثبت نظر

ارسال