Fa En جمعه 10 فروردین 1403 ساعت 14 و 43 دقیقه

"ظهور نامبارک ورق آلومینیومی بدون شناسنامه"

ضرر و زیان تعداد زیادی از مشتریان ورق

"ظهور نامبارک ورق آلومینیومی بدون شناسنامه"

به‌گزارش خبرنگار باشگاه آلومینیوم از بازار ورق آلومینیوم تهران، اخیراً محصولی بدون شناسنامه و با نام و لیبلی جدید در بازار عرضه می‌شود که تحقیقات خبرنگار ما نشان می‌دهد هیچ شرکت تولیدی ورق آلومینیومی با این نام وجود ندارد.

شنبه 17 اسفند 1398 ساعت 20:23

به گزارش باشگاه آلومینیوم، اوضاع بازار ورق آلومینیوم از اوایل بهمن‌ماه با اعلام عدم امکان قبول سفارشات جدید تا پایان سال 98 توسط شرکت نورد آلومینیوم اراک و برخی شرکت‌های اصلی تولیدکنندة ورق کشور در هم پیچید و ناگهان با افزایش شدید قیمت روبرو شد.

بعضی هم ظاهراً در این اوضاع به‌هم ریختة بازار، فرصت را مغتنم شمرده‌اند و با نام و لیبلی بدون هویت شروع به فروش ورق‌های آلومینیوم درجه 2 و پایین‌تر با قیمت‌هایی نزدیک به ورق‌های درجه 1 که معمولاً توسط شرکت‌های نورد اراک، آلومینیوم پارس، پارس آلومان کار و بعضی دیگر تولید می‌شوند، کرده‌اند.

 باز هم تحقیقات باشگاه آلومینیوم در این زمینه نشان می‌دهد که ورق‌های آلومینیومی با این برند ساختگی در واقع ورق‌های شرکت‌های فرعی تولید ورق‌های آلومینیومی کشور هستند که بعد از خریداری توسط این دوستان طمعکار، لیبل و نام اصلی از بین می‌رود و به‌جای آن لیبل خودشان (که اتفاقا شبیه لیبل یکی از برندهای معروف هم طراحی شده) بر روی آن درج می‌شود و مشتریان تازه‌وارد و نا‌آشنا با بازار را به دلیل قیمت پایین‌تر آن نسبت به ورق‌های درجه 1 وسوسه به خرید می‌کند. اشکال کار اما زمانی معلوم می‌شود که محصول نهایی به مرحلة پایانی نزدیک می‌شود و زمان مونتاژ و ... فرا می‌رسد چراکه معمولاً این ورق‌ها به‌دلیل اینکه ممکن است اختلاف و عدم یکنواختی در ضخامت و تاب داشته باشند و یا از نظر سطوح با مشکلاتی نسبت به‌ ورق‌های درجه 1 مواجه باشند محصول نهایی را آنطور که انتظار می‌رود ارائه نمی‌کنند.

این موضوع اخیراً باعث ضرر و زیان تعداد زیادی از مشتریان ورق آلومینیومی شده است که به دلیل نا آشنایی با بازار ورق، این ورق‌ها را به گمان ورق درجة 1 خریداری کرده‌اند.

تعداد بازدید : 757

نظرات

دانايي

4 سال و 0 ماه و 23 روز پیش

سلام مهندس واقعا نميدوني اين كار كيه

ثبت نظر

ارسال