Fa En پنجشنبه 9 فروردین 1403 ساعت 15 و 15 دقیقه

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان:

طرح‌های توسعه‌ای خاصی برای تولید آلومینیوم در نظر گرفته شده است

 طرح‌های توسعه‌ای خاصی برای تولید آلومینیوم در نظر گرفته شده است

باشگاه آلومینیوم: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در مورد پروژه جاری آلومینیوم و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این زمینه، گفت: قرار است شرکت آلومینیوم جنوب (سالکو) در منطقه لامرد، آلومینیوم تولید کند و نیاز به آلومینا دارد که برای تولید و انبار آن، در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان سرمایه‌گذاری شده است تا بخشی از واردات و صادرات این کارخانه توسط منطقه ویژه پارسیان انجام شود.

شنبه 18 آبان 1398 ساعت 21:52

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از فلزات آنلاین مسعود پاکزاد در گفت‌وگو با این پایگاه خبری، در خصوص تهیه و تامین مواد اولیه، اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی و مشکلاتی که برای تامین مواد اولیه آلومینیومی در کشور داریم، البته باید با تدبیر و درایت بیشتری در این زمینه کار کنیم. در طرح جامع منطقه، ظرفیت توسعه و سرمایه‌گذاری برای تولید آلومینیوم در نظر گرفته شده و قصد داریم حرکت هدفمندی را شروع کنیم تا سریع‌تر به هدف برسیم.

وی در ادامه بیان کرد: معادن بوکسیت در کشور معدود است و بخش زیادی از آلومینای مورد نیاز، وارداتی است؛ به گونه‌ای که آلومینیوم جنوب (سالکو)، آلومینیوم المهدی و هرمزگان، آلومینای مورد نیاز خود را وارد می‌کنند و با توجه به شرایط که بر اثر تحریم‌ها ایجاد شده است، مشکلاتی نیز برای واردات این ماده اولیه وجود دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در مورد هدف‌ها و برنامه‌های این مجموعه، مطرح کرد: هدف ما در مجموعه این است که منطقه پارسیان نقطه مناسبی برای تولید و اشتغال باشد، این مهم تنها زمانی میسر می‌شود که طبق برنامه‌ریزی‌ها و اهداف تعیین شده، حرکت کنیم؛ هدف این مجموعه تولید چهار میلیون تن فولاد و صنایع فولادی است، جدای از فولاد، ظرفیت بی‌نظیری برای آلومینیوم هدف‌گذاری شده که این ظرفیت باید به فعلیت برسد.

پاکزاد در مورد فراهم آوردن شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: در چند سال گذشته، با اقدامات صورت گرفته در این منطقه و با فراهم آوردن زیرساخت‌های مناسب برای تولید، صادرات و واردات، به مرحله‌ای رسیده‌ایم که به آینده صنایع در این منطقه امیدوار باشیم.

وی در مورد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، توضیح داد: سرمایه‌گذاران، سفرای اقتصادی هستند که باید برای ورود و جذب آن‌ها به صنایع تولیدی کشور زیرساخت‌های لازم فراهم شود و با اقدامات صورت گرفته در این منطقه، به اهداف اصلی که رونق اقتصادی و افزایش میزان اشتغال است، خواهیم رسید.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در ادامه خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران خارجی منطقه خلیج فارس استفاده کنیم، موقعیت مکانی منطقه ویژه اقتصادی پارسیان باعث شده که سرمایه‌گذاران خارجی رغبت و تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری نسبت به سایر نقاط کشور داشته باشند.

پاکزاد در خصوص سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این منطقه، اذعان کرد: عمده سرمایه‌گذاری انجام شده در زمینه زیرساخت‌ها، بندر، مجوزها، اسکله، آب شیرین‌کن و انبار است اما ما به دنبال توسعه این سرمایه‌گذاری‌ها به حوزه صنایع انرژی‌بر همچون پالایشگاه، آلومینیوم، فولاد و ... هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: خواهان فراهم آوردن زیرساخت‌هایی برای حضور و تولید صنایع پایین‌دست در منطقه هستیم، زیرا شرکت‌های پایین‌دست می‌توانند محصولاتی با ارزش افزوده زیاد تولید و همچنین در منطقه ظرفیت خوبی در راستای اشتغال ایجاد کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در ادامه تصریح کرد: هدف نهایی تولید در کشور باید صادرات باشد، زیرا در نظر گرفتن بازار صادراتی، موجب می‌شود کیفیت محصول نهایی افزایش ‌یابد که اینگونه اقدامات برای کشور ایجاد ثروت می‌کند.

پاکزاد در مورد تاثیر تحریم‌ها بر توسعه فعالیت‌های تولیدی و صنعتی، توضیح داد: تحریم‌ها به دلیل محدودیتی که ایجاد کرده‌اند، مدیران را در شرایطی قرار داده‌ که مجبور باشند راهکارهای جدیدی را امتحان کنند که همین محدودیت‌ها باعث شده آن‌ها با خلاقیت بیشتری راه خود را ادامه دهند. در واقع کشور به خود اتکایی کاملی در این زمینه رسیده و از ظرفیت‌های داخلی بیشتر استفاده می‌کنیم، همچنین موجب شده که منابع و مصارف را بهتر مدیریت و در نهایت با بازاریابی و درک درست از منطقه و شرایط کشور برنامه‌ها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

 

تعداد بازدید : 800

ثبت نظر

ارسال