Fa En سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 ساعت 18 و 13 دقیقه

جلسه تولیدکنندگان آلومینیوم در سازمان حمایت: نارضایتی بالادستی‌ها از قیمت فعلی آلومینیوم و درخواست افزایش قیمت!

جلسه تولیدکنندگان آلومینیوم در سازمان حمایت: نارضایتی بالادستی‌ها از قیمت فعلی آلومینیوم و درخواست افزایش قیمت!

باشگاه آلومینیوم: عضو هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم گفت: شرکت‌های بزرگ آلومینیومی علی‌رغم رشد حدود 9 درصدی تولید شمش آلومینیوم طی شش ماه ابتدایی امسال، همچنان ضمن ابراز نارضایتی از قیمت فعلی آلومینیوم خالص، درخواست افزایش قیمت فروش بدلیل قیمت تمام‌شده بالای این محصول استراتژیک رادارند.

دوشنبه 5 آذر 1397 ساعت 10:50

به گزارش باشگاه آلومینیوم به نقل از معدن نامه، آریا صادق نیت حقیقی، عضو هیئت‌مدیره سندیکای صنایع آلومینیوم اظهار کرد: المهدی و هرمزال دو شرکت بزرگ تولیدکننده شمش آلومینیوم طی جلسه‌ای که باهدف بررسی وضعیت تولید، عرضه در بورس و قیمت این محصول در سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان برگزار شد، طبق روال با ابراز نارضایتی از شرایط ناشی از افزایش هزینه‌های تولید، عدم تخصیص ارز دولتی و ... خواستار افزایش قیمت این محصول شدند.

حقیقی خاطرنشان کرد: این در حالی است که شرکت المهدی علی‌رغم نیاز صنایع داخلی به شمش آلومینیوم، اخیراً به‌عنوان صادرکننده نمونه نیز انتخاب‌شده است.

وی در خصوص دیگر موارد ذکرشده در دستور جلسه گفت: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، مقرر شد به دولت اعلام شود که برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، نسبت به اختصاص ارز در راستای تسهیل واردات پودر آلومینا، به جهت تأمین کسری تولید آلومینای جاجرم اقدام کند.

این فعال صنعتی در ادامه از تسهیل دسترسی به آلومینیوم جهت تأمین مواد اولیه موردنیاز صنایع پایین‌دستی خبر داد و افزود: تأمین مواد اولیه از طریق فروش داخلی با عرضه در بورس توسط شرکت‌های تولیدکننده شمش آلومینیوم و همچنین تسهیل واردات این محصول، به‌عنوان دو گزینه برای رفع مشکلات این بخش مطرح شد.

همچنین مقرر شد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، با انجام بررسی‌های لازم نسبت به‌ راستی آزمایی ادعای تولیدکنندگان مبنی بر بالا بودن هزینه‌های تولید جهت استخراج قیمت تمام شده واقعی اقدام کند.

تعداد بازدید : 895

ثبت نظر

ارسال